9 februari 2014

501 - 1994 - Kollaps!

En av mina enda och värsta kollapser fysiskt sett skedde under detta årets Smålandskavle. Jag var laddad och i hyfsad form och borde kunnat gå på ganska bra under en sådan här bana. Henrik Larsson från Göingarna minns jag syntes under loppet och det gick fort och ganska rätt längs vägen... vid mossen efter kontroll 48 kommer jag ihåg att det började gå tungt och strax innan näst sista kontrollen tog det stopp. Ute i mossen strax innan kontroll 75 stod jag still en lång stund och höll på att trilla ihop. Jag hade långt gångna planer på att lägga mig och vila en stund... jag tog mig dock upp för den gigantiska sluttningen på två kurvor som var den sista höjden på banan.
Kontroll 75 var förvarning och när de såg mig stappla fram mot kontrollen erbjöds jag både varm dryck och macka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar